دکترخسروی:اخذاجباری وجه موجب ترک تحصیل یک دانش آموز
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اخذ اجباری وجه در یکی از مدارس شبانه‌روزی  موجب ترک تحصیل یکی از دانش‌آموزان شده است که این موضوع در حال بررسی است.

ابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در خصوص بودجه سال 93 وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: مسئولان و معاونان وزارت آموزش و پرورش به دنبال این هستند که اعتبارات این وزارتخانه در شرایط مطلوبی قرار گیرد و نهایت تلاش خود را نیز در این زمینه می‌کنند.

وی افزود: طبق موارد بودجه‌ای که در مجلس مطرح شده است، اعتبارات این وزارتخانه نسبت به سال گذشته کاهشی نداشته است و امروز ریز جزئیات این بودجه مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

*برای برطرف کردن معضل سرانه مدارس مکاتباتی با آموزش و پرورش و دولت شده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص دریافت شهریه در مدارس دولتی بیان داشت: در جلسات گذشته این کمیسیون در خصوص شهریه‌های مدارس شبانه‌روزی مباحثی مطرح شد و نامه‌ای نیز از طرف کمیسیون به وزارت آموزش و پرورش داده شده است.

وی با اشاره به حوزه انتخابیه خود در شهرستان‌های تربت حیدریه ، مه ولات و زاوه و دیگر مناطق اشاره کرد و گفت: بنده از نزدیک از مدارس این مناطق بازدید کرده و مشکلات و نیازهای آنها را بررسی کردم.

خسروی‌سهل‌آبادی ادامه داد: گزارش‌های متعددی نیز از مشکلات و نیازهای مردم نیز به بنده اطلاع داده شد که یکی از این موارد در خصوص دریافت شهریه در یکی از مدارس شبانه‌روزی بود که به دلیل اخذ اجباری وجه  دانش ‌آموز ترک تحصیل کرده بود که اکنون این موضوع در حال بررسی است.

وی افزود: متأسفانه وزارت آموزش و پرورش از نظر پرداخت سرانه به مدارس به خصوص مدارس شبانه‌روزی دچار مشکل است، هر چند که در سال گذشته برای اولین بار ردیف سرانه مستقلی در نظر گرفته شده بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در سال گذشته حدود 70 میلیارد افزایش اعتبار در این خصوص در نظر گرفته شده بود که متأسفانه به دلیل کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش دچار مشکلاتی شده است.

وی اضافه کرد: برای برطرف کردن این مسائل، مکاتباتی با وزیر آموزش و پرورش و مسئولان دولت صورت گرفته است که هنوز در این خصوص اقدام خاصی انجام نشده است.

*بر اساس قوانین و آئین‌نامه انضباطی تنبیه بدنی در مدارس ممنوع است

خسروی‌سهل‌آبادی در خصوص تنبیه بدنی در مدارس اظهار داشت:به لحاظ قانونی و بر اساس قوانین مشخص و آئین‌نامه انضباطی تنبیه بدنی در مدارس ممنوع است.

وی ادامه داد: اگر اینچنین مواردی در مدارس اتفاق بیفتد، عوامل آن باید پاسخگو باشند و از طریق مجاری قانونی باید این موارد پیگیری شود.





تاریخ: چهار شنبه 20 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 110
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 112
بازدید ماه : 457
بازدید کل : 110196
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت